Aku pergi

karya otak rObOt | 4:24 PM | | 0 chenta aku »


Tak perlu banyak yang kita bualkan
cukup hanya berselisih senyum
dan jantung aku akan berdup-dap-dup-dap, kencang..

Akan terhenti masa,
ruang udara akan sunyi
biar sampai aku dengar hembus nafas kau
atau mata yang melirik, cuba tafsir irama degup ini

" Beli apa?" kau bertanya,
sungguh, benar-benar aku teruja!
walau seakan kaku bibir ini,
perlahan-lahan aku buka mulut, bersuara
Tak sempat nak menjawab, kau minta aku menunggu
kau balas dulu ruang bicara dari hujung telefon

Tak perlu lama, tak perlu sebab
kenapa aku harus disitu
aku terus pergi dalam senyum
apa yang aku dengar hanya...
"Ok sayang, nanti abang beli. Yer, abang sayang awak!"

Dan hingar bingar pasar kembali memenuhi ruang nafasku
masa seakan laju, berlumba lari disekeliling aku
Degup yang pantas tadi kembali berdendang perlahan
p e r l a h a n . .
s e m a k i n p e r l a h a n . .

Degupku terhenti,
aku pengsan disitu.
Tak percaya?
ahh...cinta kan memang gila!

source pic from deviant art ;)

0 chenta aku