kegilaansatu(menulis)

cinta

karya otak rObOt | 6:15 PM | 0 chenta aku »

saya sangka jiwa saya paling manis,
tapi tak sangka bahasa dia saja dah macam gule tumpah.
memang cukup indah.

perihal si kacak : BATUK

karya otak rObOt | 7:21 PM | 0 chenta aku »

uxrye: perempuan ayu, how r u dear???

aku: tengah hangat bercinta dengan jejaka kacak, BATUK. hari-hari berkepit takmau kasik lepas. setiap minit aku merindu dia. sampai nak berfesbuk pun dah jarang-jarang.hhuhu. dia kata, dia cemburu.jadik aku terpaksa akur. BATUK sgt kacak!awww~

uxrye: alamk..cane ak nk bls dgn bhs jiwa ni.. ermm..soh la kacak 2 g clinic..xelok asek bekepit ngn ko je...lame2..bhy..

aku: tulah psl.sbbkn dia aku selalu muntah-muntah.nek risau aku. aku cube cari scandal len,tapi nampaknya BATUK sgt setia. setiap malam dia akan datang dan selalunya akan buat bibir aku terdiam. sexy je rase. dia peneman aku sepanjang malam~

uxrye:  hahaha.mmg kene hempuk sepatutnye bot..tp di sebbkn ko xbape sehat ak belai ko..haha..

aku: hahhaa. tau xpe. aku dh jumpe penawar batuk.hehee. mtk2 cepat sembuh. tp aku pemalas skit nk makan penawar. *pdahl alasan taknak berpisah dengan batuk.hehee ;p*

uxrye: haha.. ape dia 2?? besh sgt le kapel ngn batuk 2

tibe-tibe perempuan pinky & lelaki cool menyampuk,

pinky: ish..ko try la dlu uz..
lelaki cool: die dh melencung..ahakzzzzz.. ;p

aku: hahaha. biaselah aku sudah mereng. sedih bakal berpisah dgn batuk. mak aku orang yg plg tak merestui hubungan kami. hari-hari dia usaha cari penawar, agar batuk tinggalkan aku. batuk bukan saja kacak, malah tabah! *tepuk-tepuk utk batuk. ;p*

lelaki cool: heheheeeeeeee.. klu dlyn,mkin mjd2..bek xusah dlyn.. ;p
aku: aku tau ko jeles dgn batuk kan. sampai ati! taulah dia lg kacak dr ko.hahahhaa. aku takut aku rindu dia.huhu
untuk beberapa ketika selepas itu semuanya senyap, sebab takut berjangkit dengan tuan punye blog yang sudah semakin mereng. dapat sakit lain pulak kang. ;p

status fesbuk

karya otak rObOt | 6:19 PM | 3 chenta aku »

kalaulah senyum aku nih boleh bahagiakan semua yang aku sayang, setiap saat aku akan senyum :) ----------------------------------------------------------------------------------------------

manusia yg plg kejam adalah kamu, bila kamu bagi bahgia ini sampai kemuncak, dan tibatiba kamu siatkan hati ini jadi hancur tanpa satu pun tertinggal untuk aku terus hidup. aahh...kamu memang kejam! -------------------------------------------------------------------------------------------------

ada satu folder pic dlm hardisk beriben pink, nama folder: nan pengyou. ahh..aku rindu nak bukak tengok! :P ------------------------------------------------------------------------------------------------- 

sebenarnya yang menjarakkan kita, bukan sikap sombong aku, tapi sikap pentingkan diri kau ;p ------------------------------------------------------------------------------------------------- 

bila kau letakkan sebab bila berkawan, sebenarnya ikhlas itu dah lama hilang, bila kau letakkan syarat bila bersayang, sebenarnya chenta itu dah lama terbuang. ;p -------------------------------------------------------------------------------------------------

kadangkadang harapan adlah sebab utk kite teruskan hidup, tapi selalunya harapan lah yang suke telan kite lumatlumat ;) ------------------------------------------------------------------------------------------------- 

kite bermati-matian mengejar benda yang kite impikan utk merasa bahgia, dan akhirnya kite tersedar, bahgia itu tak pernah ada, kite cume bermati-matian mengejar impian yang kosong ;) -------------------------------------------------------------------------------------------------

bile chenta ada, kite berubah menjadi seorg yg lain, sgup melakukan apa saja termasuk sesuatu yg nampak 'gile!', sampai satu saat, kite sndiri tak kenal diri sendiri, dan tak tahu apa sebenarnya yang kita nak dlm chenta ;) 

------------------------------------------------------------------------------------------------ 

sedaya mungkin cube membahgiakan semua orang kesayangan aku ;) -------------------------------------------------------------------------------------------------

hati berdebar-debar, tertido-tido dgn mimpikan dia, kalau dah DIA tentukan masanya sudah sampai, apalagi yg aku perlu tunggukan? *senyum* 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

melihat cincin yang kemas di jari, entah aku patut senyum atau mahu menangis *;p*

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 sistem baru nih mcm mengong jer, semua cekgu muke ketat, tercunggap2 kejar masa, keje berlambak2, nak senyum pn xde masa. igt ROBOT ker ape? haishh... *klu senyum pn xde masa, bek aku berhenti keje lol*

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 turun jelah ego tuh, tak ke mana pun kalau dipertahankan. kau tahu kat mana nak cari aku kan, jgn biar aku tggu lama-lama ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 kau ajari aku cara terbaik melupakan dia, dan kini cara itu yang terpaksa aku buat untuk melupai kamu. dan rasanya nyata lebih perit~

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 kau menyembuyikan semua kebenaran semata-mata mempertahankan ego.dan dengan naifnya membina tembok penghalang konon-kononnya. dan jangan heran kalau pujuk-rayu-gedik-mengada dia:perempuanmanis, hanya alasan cegeng kau. jangan poyo boleh? itupun lebih dari cukup ;p

-------------------------------------------------------------------------------------------------

takde apa yang perlu kau cemburu kan pada aku, rupa dahlah selenge, harta dahlah takde, ilmu dunia, agame setakat suam-suam kuku jer, kalau hanya sebab bahasa jiwa aku yang kau cemburukan, rela aku diam dari gedik mengada dengan kesayangan orang. rasanya aku dah cukup keras, sampai kesayangan aku pun kena kebas. jangan...lah kau cemburu, sebab takde apa yang perlu dicemburukan ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 kau buang aku kawan? tak mengapalah, asalkan kau bahgia. lagipun, itu wasilah kita dulu bukan? untuk saling membahgiakan. aku sekarang, cuba membahgiakan seperti yang kamu mahu. cume tak sangka, cara ini kau gunakan untuk membahgiakan aku. sungguh terima kasih!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

kalau kamu berjaya mendapatkan dia dari aku, tidak sedikit pun aku letakkan cemburu pada kamu, melainkan pada bidadari yang sudah menanti suami aku ;)

Hidup

karya otak rObOt | 10:14 AM | 0 chenta aku »

kita berbicara dalam ruang gelap
duduk sambil dua tanganku kejap memeluk lutut
dan kau melunjur kaki
mata masing-masing memandang pada langit dan bintang
yang tergantung. masih sama.

dan malam itu kita jadi bisu.
lain benar dari hari-hari (malam-malam) sebelumnya.
   kita leka bermain sehingga mentari menjuih muka,
   mengejar haiwan api-api,
   atau mengejek suara kodok-kodok
hanya untuk malam ini. semuanya jadi kaku.
buat pertama kalinya,
aku jadi asing bagi kamu
dan kamu sugguh aneh pada aku.

aku sumpah seranahkan pada takdir
mengapa perasaan ini hadir
sungguh kejam untuk aku hadap kamu yang lain
salahkah untuk aku berterus terang?
kalau sekalipun kamu membenci aku
cukuplah kamu sampai disini
tak perlu menjauhi diri, dan memaksa hati kamu
mencintai orang yang kamu konon-kononnya suka.

dan malam itu, buat pertama kalinya hujan turun menggila
dan aku bisu dalam cahaya api-api dan suara sumbang
kodok-kodok.

kamu

karya otak rObOt | 5:45 PM | 0 chenta aku »

satu perasaan yang membuatkan aku membenci kamu

 Rindu.

Sakti

karya otak rObOt | 6:54 AM | 0 chenta aku »

Wahai Sang Kekasih Hati!
turunlah dari kayangan bahgia
kau naiki awanawan suka
bawa bersama si tongkat sakti

tiupkan angin resah
hembus atas garisgaris halus
biar tergerak menyusun rasa
bercantum chenta pada titiktitik duka

hayunkan tongkat saktimu
biar turut segala yang diseru
dan bila sekali kau teriakkan,
"Aku sihirkan dikau, Wahai Puteri!"
lalu aku rebah tersenyum,
"saat inilah yang aku nantikan dari dulu"

Katakata II

karya otak rObOt | 7:54 AM | 0 chenta aku »

Beri ke aku aiskrim yang ada ditangan kamu,
aku mahu letak bibir aku di situ,
biar saja kita brcium dalam kesejukkan
.