Kisah Kita II

karya otak rObOt | 8:51 PM | 0 chenta aku »

♥ ♥ ♥

 ♥ ♥ ♥
 lari ke langit sepi
mendakap angin resah
kutip satusatu, biar awan mampu senyum
lihat cume kita yang ada
menunggu pelangi tujuh warna
dan salah satunya ada kamu
tersimpan dalam warna rahsia
lalu aku bisikkan pada telinga yang bergetar
ro..ya..nun..dal..wau..
bibir yang tadinya bisu,
menahan nafas gelisah
red? indigo? n? d? ungu?
"aahh..kau tipu!"
bibir manja yang letih mengucapkan rindu
terbuang terus manis gula-
dengan muncung tajam macam letrik
boleh tegak rambut jadi lurus
serpihan kisah ini berterabur merajuk
aku kutip dengan tangan kaseh
biar cuma aku yang tahu rasanya
manja itu sayang
rajuk kau itu....
adalah rindu aku, jiwa aku
warna hatihati kita yang sudah saling terbagi
adalah hidup aku.
_______________________________________

                                                   ♥ gulakapash ♥

0 chenta aku